z13

Her kan du læse, hvordan du på lovlig vis kan konkurrere om CBD-olie på Facebook.

Det er ikke alle, der har det helt store kendskab til, hvordan man må markedsføre kampagner på Facebook. Det er faktisk heller ikke alle, der overholder reglerne. Så hvad er reglerne egentlig, når det kommer til en lovlig Facebook konkurrence?

Sådan må du lave konkurrence på Facebook om CBD-olie

Der er mange måder, du kan lave konkurrencer om CBD-olie. Du kan læse meget mere om, hvad CBD-olie er, hvis du vælger at klikke her. Der er et vist regelsæt, du må og skal følge. Paradoksalt nok er det ikke alle, der gør det. Du har formentlig tidligere set sider, der opfordrer til, at brugerne skal dele deres Facebook-opslag. Det er faktisk ikke lovligt ifølge Facebook-reglerne anno 2018.

Her er reglerne for, hvad du må, og hvad du ikke må

Her kan du læse, hvad reglerne er for, hvad du må, og hvad du ikke må på Facebook.

Det er lovligt at bede Facebook-brugerne om følgende:

  • Like dit opslag på din Facebook-side
  • Bede brugerne om at kommentere på dit opslag eller på din side
  • Bede brugerne om at lave et opslag på din side
  • Bede dem om at sende en besked til din side

Her er imidlertid, hvad du ikke må bede brugerne om:

  • Dele dit opslag
  • Tagge andre brugere i et af dine opslag

Det er to ting, du ofte ser på Facebook-sider, som faktisk ikke er lovlige. Du må ikke bede FB-brugerne om at tagge deres venner. Selvom mange gør det, er det ikke ensbetydende med, at det er lovligt.

Olie

Ikke smart at bede om likes

En stor del af FB-forskningen tyder på, at det at bede om at få likes ikke gør noget som helst. Du vil kun få nye følgere, der ikke interagerer særlig meget med din side og dit indhold. Derfor kan det ikke betale sig at bede folk om at like din side.

Social

Understreg, Facebook ikke er en del af konkurrencen

Dernæst er det også vigtigt, du gør det klart og tydeligt, at Facebook ikke er en del af din konkurrence. Det gør du blandt andet ved at skrive følgende: ”Konkurrencen er på ingen måde sponsoreret, tilknyttet til, associeret med, støttet eller administreret af Facebook.” Det er vigtigt, du gør det, for ellers kan det ligne, at dit opslag støttes af Facebook.